sreda, 1. julij 2015

Odsekane cene, glave...?

Vrsta zanimivih zapisov je bila zbranih prejšnji teden na Facebooku. Od tega, kako se rojeva vse več otrok z razno raznimi sindromi, ki so se včasih pojavljali  razmerjih milijonink, sedaj pa se jih da izraziti že v promilih. Ob trendu, ki je prisoten, pa se bomo počasi pogovarjali kar v procentih. Potem je tukaj tudi vse večji problem jalovosti mladih družin, ki kot zakleto prihaja ravno iz »razvitih« področij sveta.

Raste tudi funkcionalna nepismenost pri ljudeh. Toda, to je kar tema zase, ki se ne more obdelati v zgolj enem odstavku. Hočem le reči, da funkcionalna nepismenost progresivno narašča, tudi pri 'levičarjih' in ne zgolj pri tistih, ki so do sedaj imeli ta 'monopol'! Postavljajo se vse močneje in močneje 'nova družbena pravila', ko pa pogledamo v njihovo ozadje, jih zlahka prepoznamo kot  zagovorništvo gonje za profitom, vzpodbujanje egoizma, nagovarjanje k hedonizmu. Skratka gre za neke procese razčlovečenja človeške družbe in njene individualizacije, že skorajda atomizacije.

Se še spomnite starih dobrih reklam, ki so skorajda ponarodele? Recimo »Merkator, najboljši sosed«, potem »To so Frutki iz Fructala« ali pa »Ne bo vam uspelo, to je Jelovica« in številne druge. To o čemer razmišljam ni nostalgija za nekimi starimi časi, čeprav bo ravno v tistih ljudeh, ki so postali v zadnjih desetletjih »čustveno deformirani«, to njihova prva misel.

Ne, govorim o pomirjajočih reklamah, ki so zbujale zaupanje in prijazno veselje na razmišljanje o izdelkih, ki so bile v teh reklamnih sporočilih ponujene. Govorim o nekakšni 'kozmični' povezajosti sporočil z nenehnim ponavljanjem skupnih vzorcev. Menda so včeraj objavili, da je ISIL prvič od svojega obstoja javno odsekala glave tudi ženskam. Lahko, da so to že prej počeli, vendar po tihem in skrivoma.

No sedaj, pa je stvar izgledala tako, da sem naprej slišal v poročilih novico o tem da so dvema ženskama odsekali na trgu glavo. Nato je sledila prekinitev in je bil na vrsti reklamni blok. In kako se je pričela prva reklama? Najprej zvok«Šviiisssst«! Nato pa prijeten napev »Odsekane cene ...«! Potem pa za nameček še pokaže slika bradača s sekiro, ki se zarije v tnalo.

Blagor tistim, ki si lahko izmerijo dolžino svojega kratkoročnega spomina v milisekundah, jaz nisem te sreče. Ko slišim v poročilih tako kruto novico, se je niti zlahka, niti zlepa ne otresem. Ko pa mi nekdo kmalu za tem ponudi še sprožilec, da podoživim prejšnjo kruto informacijo, sem pa res na dobri poti, da se otresem bolezni imenovane »socialna empatija«!

Pa pravijo, kako »kreativne direktorje« imajo sodobne oglaševalske agencije. Meni se niti ne zdijo, saj le kopirajo dogajanje v sodobnem svetu. Prej bi dejal, da smo resnično stopili v svet plagiatorstva, tudi tukaj. Glede posledic pa, koga pa to briga! Se bo našel celo kakšen Zakrajšček, ki bo dejal, da je koristno to, da se ljudi prehodno pripravi na krutosti – bodo zato duševno manj trpeli,  ko pridejo sami na vrsto!


2 komentarja:

  1. Objavil sem 2 komentarja, ki sta oba izginila.
    Še enkrat ne bom pisal .. če jih slučajno moderiraš in se zato ne vidijo - objavi le prvega.
    Lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Razumem Jure, čeprav moji 'parklji' niso bili posredi!

      Izbriši